Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Parketa

Nemám příliš mnoho možností. Snad jen volný tok myšlenek. Mohu psát na klávesnici, toužit po slávě uznání, respektu. Cokoliv co bych si mohl přát se mi ztrácí. Mám mnoho představ a cílů. Většina z nich nevychází z mého nitra. Nic z toho nesouvisí s mými pocity. Hledám jednoduchá řešení, která by mi mohla rychle pomoci. Je to však jen moje iluze. Nic víc než strach.

Ztratil jsem dávno kontakt s tím, co skutečně chci. To nejdůležitější se mi ukazuje pouze ve chvíli maximálního vypětí. Jsem znuděný bezpečím. Jsem ohrožený klidem a pohodou. Všechno to můžu nerušeně pozorovat a psát. Nic z toho není podstatné, protože si ve skutečnosti myslím něco úplně jiného. Jen mám strach použít slova. Nechci to vědět. Nechci to přiznat. Hraji hru a nechci, aby někdy skončila.

Je to útrpné, nekonečné a přitom tak bezpečné až je mi zle. Nic z toho není realita, přesto jsem spokojený a snad i šťastní s tím vším co mám. Nelze pochopit. Nelze prozradit. Nelze se narovnat, protože se bojím, že bych se zlomil. Nedokážu ujít krok natož dva a oni po mě chtějí tři. Je to směšné.

Nerozumím tomu. Nechci tomu rozumět. Nechci to pochopit. Nechci o tom přemýšlet. Raději se tomu vyhnu a počkám, až to přejde a mě napadne zase něco jiného. Zajímavějšího a příjemnějšího.

Nejde o to co tím myslím nebo chci říct, protože to nevím ani já sám. Není to důležité a přitom tak jednoduché. Pochybuji o sobě, nevím, jaké jsou moje možnosti. Teprve se učím poznávat své potřeby a touhy. Právě o to jsem přišel. Nejde jen o ztracenost, zmatenost a chvilkové pobláznění jak tomu snad bývá. Přesto o lásku jde. Milovat a být milován nebo naopak.

Cítit k podzimu pád listu ze stromu.

Dlouhou navlhlou cestou jdu sám, předstírám, hraju divadlo se slovy a pocity. Voda praská, tryská, teče z podrážek mokrých bot. Pře potok, kaluže, řeky kolem stromů a louky. Srci se pasou v dáli. Hbitě zbystří pach stálý. Přemýšlí, pozoruje, uskočí a ostatní sním. Dál a dál nahoru do lesa, kde čeká trs zázvoru.

Ne, není to podstatné. Nic není důležité, a přesto stále chladný vzduch proudí. Já přemýšlím, znaven denní rutinou. Čekám na zázrak, který nikdy nepřijde, protože nechci, protože vím. Bdím, usínám, jsem bdělý a čekám. Ne, není na co. Není to důležité, protože to nejsu já ani on. Snad je to žena - stará stařena, která mi konečně poví - vše, co chci vědět, přesto že už to dávno vím jen nevím co s tím, jak s tím mám naložit. Protože se bojím. Mám strach. Usínám. Nechci se probudit. Přesto ráno znovu vstanu. Rozhlédnu se a jdu. Jdu dál svou cestou a snad někam, někde dál. Sám nevím kam.

Tedy snad konečně přijdu. Stan roztáhnu. V té tmě, bez života, bez ničeho co by mě mohl nadchnout. Nic co by mi mohlo dodat naději. Cítím samotu v nekonečném lese bez stromů a půdy. Ne není to vtip. Takový les skutečně existuje. Je to totiž fakt. Pravda. Skutečnost. Realita. Mrzutá parketa.

Autor: Martin Schreiber | čtvrtek 23.10.2014 16:59 | karma článku: 3,76 | přečteno: 197x
  • Další články autora

Martin Schreiber

Nemůžeš se znovu narodit, ale odpustit ano

Vypadá to, že znovu a znovu opakuji své myšlenky. Nelze se dostat dál než před práh obávaných futer pravdy. Dveře tam nejsou. Byly dávno vykopnuty, protože jsem neměl pokoru vzít za kliku a spořádaně otevřít a říct dobrý den.

17.1.2015 v 21:15 | Karma: 7,01 | Přečteno: 446x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Mylná představa

Čas od času si připadám, jako pouhá existence. Nicotná tečka připojená k mnoha nepřeberným přístrojům a jiným zařízením. Všechno kolem pípá, sviští, řinčí a čeká, až někdo přijde a dotkne se tlačítka - vyhodnotit. Pro všechny ty záznamy existují mnohá vysvětlení a většinou se s nimi lze ztotožnit a můžeme je prohlásit za probádané. Není čas. Přicházejí nové a nové údaje. Důležitá je aktuálnost.

1.10.2014 v 19:59 | Karma: 7,06 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Martin Schreiber

Znovu studentem

Letošní školní rok pro mě znamená mnohé. Nejen že mě čeká dosud nejrozsáhlejší zkouška v podobě maturitního testu, ale především volba dalšího životního směřování. S gymnáziem na krku bych bez vysoké školy, měl jen příliš mnoho možností, které by se mi pravděpodobně nikdy nesplnily. Stal bych se totiž univerzální „chytrolínem“ na lavičce úřadu práce. Okusoval bych zdi v naději, že si mě jednoho dne někdo všimne.

6.9.2014 v 22:53 | Karma: 4,74 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Nechci dospět. Chci stále zůstat naivní a krásný!

Chtěl bych zase znovu vrátit do věku, kdy mi bylo tak šest nebo sedm. Postavil bych si nějaké hrady na pískovišti. Podíval bych se v sobotu ráno na pohádky a měl bych to v piči. Byl bych spokojený sám ze sebou a byl bych šťastný.

27.8.2014 v 23:14 | Karma: 8,68 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Jsem jen jeden z mnoha

Jsem jen jeden z mnoha. Jeden z mnoha miliard lidí na planetě, který se nechce pokořit před svou nicotností. V psaní hledám mnohokrát ztracenou pokoru a sílu vstát a jít dál. Bez ducha kamkoliv bez těla nikam, ani jedno však nestačí k tomu, abych mohl jít. Nerad se hrbím a ohýbám. Občas může přít neočekávaný zvrat, zlom, ztracení až zatracení.

22.8.2014 v 22:39 | Karma: 4,79 | Přečteno: 158x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Loft

Malý podzemní podnik, který probudil mou přítomnost. Mnohokrát jsem si říkal, že bych zašel do nějaké hospůdku a nasál atmosféru.

3.7.2014 v 17:29 | Karma: 4,54 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Lucie

Lucie, nač krátko máš dolů, pro ty, co chtějí být spolu. Podnikneme cestu dolů, tam začneme si spolu. Kterak bouře brání nám mám strach - usínám. Raději pospěšme, přitom říkám nežeň mě.

12.4.2014 v 12:02 | Karma: 3,77 | Přečteno: 204x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Kavárna

Bloudím bledým, churavým městem. Sám, bez naděje, že naleznu cíl své cesty. Upravuji si čepici, která ještě před pár měsíci nalézala útočiště v útulné skříni, někde doma v prádelně. Nebo alespoň tak se u nás doma říká místnosti, která schraňuje rodinné svršky. Prolíná se v ní seschlá vůně prášku, kterou občas přerazí pach bot.

23.2.2014 v 12:26 | Karma: 4,57 | Přečteno: 188x | Diskuse| Osobní

Martin Schreiber

Graffiti: vandalismus, nebo moderní umění?

Pod pojmem graffiti se v mnohých očích nejspíš vybaví počmárané zdi špinavé stěny a někdy i nenávratně poškozený majetek. Mnohým může tento pojem asociovat vandalismus možná zločin.

22.2.2014 v 20:40 | Karma: 5,02 | Přečteno: 490x | Diskuse| Společnost

Martin Schreiber

Vařící se voda

Tvrdím, že se chci učit, ale v hloubi duše vím, že je to naprostá pitomost, která vyrostla na prolhané půdě minulosti. Mé maličkosti, která mě stále straší a nenechá oddechnout ani v tichém spánku. Převrácené myšlenky se mi hromadí, jako mokré prádlo vyhozené z automatické pračky. Kdo dnes ví, čí ta špína byla. Na prádle přesto všechno zbyla taková ta zašlá nikdy nezničitelná skvrna matné minulosti, jež připomíná dobu dávno minulou. Mám se snad pídit po všech těch skvrnách nebo si jen tak mám vyprané hadry, abych si připomněl, jaký jsem kdysi býval? Bez oblečení se necítím nahý, jen je mi trochu nevlídně z těch všech šrámů, které jsem si způsobil, abych poznal bolet a slast z kontrastu uzdravení.

6.1.2014 v 20:12 | Karma: 4,46 | Přečteno: 410x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Schreiber

Nehádám se, nepředstírám, zpívám

Kéž by. Kéž bych dokázal být upřímný. Čistý jako jarní poupě, které teprve čeká na svůj čas. Neví. Doufá. Je plné nadějí. Krása nevinnosti. Síla poznání. Něčeho o čem neví.

27.11.2013 v 19:44 | Karma: 5,91 | Přečteno: 307x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Schreiber

Jako kdysi

Přes hory, přes stromy trávím svůj čas. Hudba zní přes krajinu na hlas. Hlas míjí hlas, tichý jak tenký vlas.

24.11.2013 v 21:06 | Karma: 5,59 | Přečteno: 222x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

A tak myšlenky proudí závějí

Úmorně prolínajícím se dnem, přišel jsem až sem. Na nové, černě potemnělé židli. Den promrhal svůj čas. Přesto sluce svítí-zář. Pod nízkým úhlem sklání se paprsky. Já bez vděku a lásky.

30.9.2013 v 17:48 | Karma: 3,47 | Přečteno: 107x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Tam kde rostou stromy bez pohromy

Tam kde rostou stromy. Stoupají stíny bez pohromy. Duše zaplavená štěstím bez nářku a neřestí. Vím, oč tu a tam myšlenka běhá, jak veverka ze stromu na strom spěchá. Před tím než vezme si oříšek s nebesy. Může si jen nechat zdát, tam bez podpory hrát.

25.9.2013 v 17:54 | Karma: 5,10 | Přečteno: 207x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Argumenty

Vidím jen zamračenou tvář, jak plameně hovoří o své vizi. Jsem to já. Jedno z mých eg.

8.9.2013 v 19:35 | Karma: 4,09 | Přečteno: 268x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Oprostit bych se mohl

Zžíhají mě pochybnosti. Nemám strach stejně, tak jako nemám naději. Propadám zármutku. Nepředpokládám nic. Poslouchám úžasnou hudbu a těším se na to, až opět ráno vstanu a půjdu do školy. Pozdravím pár přátel. Zasmějeme se nevšedním vtipům, někdy mě samotnému. Já jsem ten, kdo se bude smát mě. Jenom já mohu skutečně poznat toho, komu se směju. Jen já. Nezajímají mě sračky. Myslí, že jsem stále tím, kým jsem vždycky byl. Jsem nezávislou osobností. Jsem sám sebou. Seru na konvence. Seru na někoho dalšího v mojí hlavě. Seru na jejich názory. Žili jsme pospolu jako bratři. Dnes říkám naserte si. V diskuzi se lépe přemýšlí. Diskuse uvnitř jedné duše není život, ale nikotinová náplast. Koho má kurva zajímat, že bych mohl udělat spoustu věcí, když zůstane jenom u řečí. Extrémistům bych to nedoporučoval. Mě snad ano? Mám tak jako každý jiný spoustu uměleckých sklonů, ale vyjadřuji se jako vědec s Alzheimerem. Občas prostě nemám, co říct. Stačí malý rozruch a vše se vytratí. Mám rád pocit, kdy se na něco těším. Těším se, až zítra ráno vstanu. Pro mě je velmi zajímavé, jak jedna hudba dokáže odvést veškeré myšlenky. Jsem agresivní. Je na tom něco špatného? Není to náhodou pouho pouhá možnost?

6.7.2013 v 14:23 | Karma: 4,14 | Přečteno: 191x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Návrat zpět

Posledních pár dnů zpátky přesně vyjadřuje tezi: Vše musím, několikrát zapomenou a opět oprášit, abych jsem se s tím sžil. Zase jsem dal velký prostor racionálnímu uvažování nebo lépe asi intelektuálnímu, protože je v tom, jak analýza, tak obraz. Obě dvě hemisféry jsou v tom namočené. Asi bych na to měl brát nějaké prášky, abych se mohl soustředit na své city. Pan profesor z léčebny, mě chtěl odtrhnout od těch všech nesmyslů a možná měl i pravdu. Říkat si, že mě někdo ovládá přes nějaký podivný kalkul je dost na hraně. To už by byla trošičku jiná úroveň. I kdyby bylo něco takového možné. Může to být podvědomé a mě to stejně přejde přes vědomí a já to odsouhlasím. Tím pádem bych to měl ovládat a je to jedna z oblastí, se kterou bych se měl srovnat, smířit.

6.7.2013 v 11:30 | Karma: 5,37 | Přečteno: 267x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Kde to jsem ?

Jaký má pro mě smysl klást si neustále základní otázky? Cítím se jako stín bez podstaty. Cítím se jako vlastní myšlenka, která může kdykoli zmizet. Stále si nejsem jistý vlastní realitou. Nemám pevné body, od kterých by se mohl odrazit. Říkám, že píši pro to, že mi to pomáhá přemýšlet. Jsem skutečně ztracen ve změti vlastních myšlenek, jež se proměnily v začarovaný kruh? Přesto všechno jsem stále ten, který stojí na svých nohou. Apaticky smýšlím o svých skutcích, které jsem po sobě zanechal.

5.7.2013 v 14:39 | Karma: 6,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Tři je málo

Od té doby, co mi ve snech funguje zvuk, je to docela sranda. Můžu mluvit na ostatní a oni na mě. Tak na příklad dnes jsem jel v autobuse. Noc akorát vytahovala paty. Byla tma. V autobuse se svítilo. Zazvonil mi mobil. Byla to nějaká stará Nokia. Na display se rozmazanou svítící modro bílou barvou zobrazilo: Ivoritig. Ivo elektronicky zkresleným hlasem říká: „Mohl bych vás dostat z bezvýchodné sociální situace.“ Já (hlasitě): „Otázkou je, co za to? – určitě by to nebylo zadarmo“. Ivo: „Za vším nemůžete vidět jenom peníze.“ Já (asi jsem zrovna pomyslel, že si přečetl můj blog :D): „A jak jste se o mně dozvěděl? Poté jsem něco zakvákal. Ritig se urazil a dotčeně řekl něco ve smyslu: „Jak chceš“. A Položil.

5.7.2013 v 10:17 | Karma: 5,69 | Přečteno: 245x | Diskuse| Osobní

Martin Schreiber

Kalouskovy dobroty

Kalousek chytrý, jak Matlafousek utrhl lidem fousek. Jeden támhle druhý tu tam už nemáme ani župan. Sám v saku rád liská líp než Rath.

30.6.2013 v 16:07 | Karma: 0 | Přečteno: 28x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 270x
Každý občas narazí, ale jde o to jakou rychlostí a s kým.  

Seznam rubrik