Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odvedení pozornosti

Nevím o co mi zde na blogu jde nebo nejde. Asi vyžaduji pozornost, zájem. Možná, že si chci jen ulevit od svých starostí a myšlenek. Možná, že chci někoho naštvat nebo zničit. Nemám nejmenší ponětí, o c mi jde. Myslím si, že by mi mohlo pomoct zveřejňovat své myšlenky, abych jim nepřikládal příliš velkou váhu. Tak aby mje mšlení šlo jedním směrem a nezaseklo se mi v hlavě, jak pokažená kazeta. Nevím třeba to časem zjistím . Třeba to není podstatné nebo důležité. Asi jsou důležitém moje pocity. Asi píšu příliš soukromě a důvěrně a jednou se to může postavit proti mě. Možná, že o to mi jde abych podpořil další schovanou sebedestrukci. Nevím. Možná je mi to úplně jedno.

Zrovna teď mám poměrně klasickou apatickou náladu. Je sice úžasné, že si řeknu: „Moje nálady, povaha, temperament a celá řada jiných vlastností se mění. To su prostě já.“ Vypadá to, že s tím mám a budu mít problém. Psycholog v léčebně se ptal: „ Co Vám to dává?“ Mohl bych si odpovědět, že nic, že mi to naopak škodí, ale asi nemám pravdu. Minimálně mi to může dát pocit pozornosti a zájmu. Dejme tomu, že moje „nálady“ budou kolísat vždy a je to tím pádem součást mě. Dá se to pravděpodobně léčit. Například na antiepileptika nemám nárok, ale vzhledem k diagnostikované možnosti mírných epileptických záchvatů a tím, že apatii považuji za nějaký druh nesouladu hemisfér. Pravděpodobně se vůči sobě staví zády. Respektive já je stavím proti sobě. Zajímavým jevem je i jakási setrvačnost mezi pravou hem. a levou hem. Ve společnosti se mi občas stane, že jsem schopný zaujmou své okolí a to vnímám (možná racionálně, ale nedávalo by to smysl) nedůvěru. Po nějaké době, kdy mi tzv. „dojdou baterky“. Cítím se jako král a přitom nechápu, že se kolem mě netočí celý svět. Najednou to nechápu. Nerozumím tomu, proč bych já měl dělat nějakou srandu, když já jsem přece vždycky vtipný. Jenomže vtip je vtipný nebo není. To nezávisí na tom, co si o tom myslím já. Posuzují to druzí a ne já. Může to být způsobeno i odlišným vývojem hemisfér. Můžu použít i příklad, kdy jsem v průběhu času dával odlišný prostor odlišným stranám a třeba i hem.

Zajímavé je i to, jak strašně se mi o tom nechce psát, i když vím, že by mi to možná pomohlo. Spíš budu unavený a chci si lehnout, ale i přesto, že bych k tomu měl mít reálný důvod, tak podobně jsem se cítil i dřív ve stavech, které jsem považoval za tak zvaně apatické. Nevím o tom nic a tohle jsou jen domněnky bez podstaty.

Řeším hovadiny a fakt je asi ten, že to co mě trápí je asi úplně někde jinde a jako obvykle očekávám, že jsou v tom nějaké ženské. Je to sice klasika, ale přesto mám sklon k vyhýbání se podstatnému.

Rád bych se, ale zaměřil na sám na sebe a bez těch pseudo analytických hovadin, to jaksi nejde. Podstatné by měly být moje pocity. Cítím se neschopně a bez schopnosti cokoliv udělat. Nevím, co bude nebo nebude.

Bratr říkal, že se v Brně objevují nápisy, na kterých je stojí: „Všechno bude“. Dokonce si toho všimla už i moje babička.  Možná, že by to někdo mohl považovat za znak postmoderny. Údajně podle nějakého Francouzského filozofa je dnes všechno možné. Já si, ale nemyslím, že je to pravda. Člověk je totiž podle mě omezen svými fyzickými možnostmi. A ani virtuální realita pravděpodobně neumožní vše. Vědomí jaksi asi má určitou kapacitu, a když se to přežene lidé už asi nebudou lidé. Já nemluvím o tom, jestli něco možné je nebo není. V určitém smyslu. Nevím asi su skeptik. Všeho asi moc škodí.

V prvé řadě to, ale nesouvisí s mými pocity. Ty jsou více méně neovladatelné nebo nerozhoduju, až tak příliš o tom na koho se naštvu. Jsou mnohem asi primitivnější a to je dobře. V určité podpoře asi ano, ale nemám na to až takový vliv.

Když su sám, což momentálně jsem jsou důležitější pocti vůči mě samotnému. Mému tělu, chování, momentálnímu myšlení i v minulosti a v mém případě i budoucnosti a celá řada dalších. Když su ve společnosti, tak se pravděpodobně karta obrací hlavně vůči ostatním. I introvertů by mohli převažovat pocity vůči sobě a u extrovertů naopak nebo úplně naopak. Těžko říct, ale u mě to tak zhruba platí.

Základním klíčem je v mém případě vztah k sobě. Mohl bych tedy říct, že su introvert, ale v tom je právě to zjednodušení. Cokoliv, co napíšu cítím spíše jako zjednodušení a to i přesto, že by racionální stránka mohla mluvit o tom, že emoce mají primitivní podstatu nebo o tom, že se jedná o více méně jednoduché chemické pochody. Ano i ne. Já su i v racionální stránce omezen vědomím.

Autor: Martin Schreiber | sobota 29.6.2013 19:01 | karma článku: 5,46 | přečteno: 490x
  • Další články autora

Martin Schreiber

Nemůžeš se znovu narodit, ale odpustit ano

Vypadá to, že znovu a znovu opakuji své myšlenky. Nelze se dostat dál než před práh obávaných futer pravdy. Dveře tam nejsou. Byly dávno vykopnuty, protože jsem neměl pokoru vzít za kliku a spořádaně otevřít a říct dobrý den.

17.1.2015 v 21:15 | Karma: 7,01 | Přečteno: 446x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Parketa

Nemám příliš mnoho možností. Snad jen volný tok myšlenek. Mohu psát na klávesnici, toužit po slávě uznání, respektu. Cokoliv co bych si mohl přát se mi ztrácí. Mám mnoho představ a cílů. Většina z nich nevychází z mého nitra. Nic z toho nesouvisí s mými pocity. Hledám jednoduchá řešení, která by mi mohla rychle pomoci. Je to však jen moje iluze. Nic víc než strach.

23.10.2014 v 16:59 | Karma: 3,76 | Přečteno: 197x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Mylná představa

Čas od času si připadám, jako pouhá existence. Nicotná tečka připojená k mnoha nepřeberným přístrojům a jiným zařízením. Všechno kolem pípá, sviští, řinčí a čeká, až někdo přijde a dotkne se tlačítka - vyhodnotit. Pro všechny ty záznamy existují mnohá vysvětlení a většinou se s nimi lze ztotožnit a můžeme je prohlásit za probádané. Není čas. Přicházejí nové a nové údaje. Důležitá je aktuálnost.

1.10.2014 v 19:59 | Karma: 7,06 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Martin Schreiber

Znovu studentem

Letošní školní rok pro mě znamená mnohé. Nejen že mě čeká dosud nejrozsáhlejší zkouška v podobě maturitního testu, ale především volba dalšího životního směřování. S gymnáziem na krku bych bez vysoké školy, měl jen příliš mnoho možností, které by se mi pravděpodobně nikdy nesplnily. Stal bych se totiž univerzální „chytrolínem“ na lavičce úřadu práce. Okusoval bych zdi v naději, že si mě jednoho dne někdo všimne.

6.9.2014 v 22:53 | Karma: 4,74 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Nechci dospět. Chci stále zůstat naivní a krásný!

Chtěl bych zase znovu vrátit do věku, kdy mi bylo tak šest nebo sedm. Postavil bych si nějaké hrady na pískovišti. Podíval bych se v sobotu ráno na pohádky a měl bych to v piči. Byl bych spokojený sám ze sebou a byl bych šťastný.

27.8.2014 v 23:14 | Karma: 8,68 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Projekt Východní štít. Polsko na hranicích postaví opevnění za miliardy

18. května 2024  17:48

Polsko investuje deset miliard zlotých (asi 58 miliard Kč) do zvýšení bezpečnosti své hranice s...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 270x
Každý občas narazí, ale jde o to jakou rychlostí a s kým.  

Seznam rubrik