Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Návrat zpět

Posledních pár dnů zpátky přesně vyjadřuje tezi: Vše musím, několikrát zapomenou a opět oprášit, abych jsem se s tím sžil. Zase jsem dal velký prostor racionálnímu uvažování nebo lépe asi intelektuálnímu, protože je v tom, jak analýza, tak obraz. Obě dvě hemisféry jsou v tom namočené. Asi bych na to měl brát nějaké prášky, abych se mohl soustředit na své city. Pan profesor z léčebny, mě chtěl odtrhnout od těch všech nesmyslů a možná měl i pravdu. Říkat si, že mě někdo ovládá přes nějaký podivný kalkul je dost na hraně. To už by byla trošičku jiná úroveň. I kdyby bylo něco takového možné. Může to být podvědomé a mě to stejně přejde přes vědomí a já to odsouhlasím. Tím pádem bych to měl ovládat a je to jedna z oblastí, se kterou bych se měl srovnat, smířit.

Těch šest šašků, které si zobrazuji v hlavě, není nic jiného, než simulace mých vlastností a potřeb. Cholerik je velmi kontroverzní osobnost. Nejspíš se totálně nesnáší s dospělým a rodičem, protože v podstatě mohl podpořit dospělého někdy kolem puberty, kdy jsem se rozhodl, že ze mě nebude žádný anarchista a vyvrhel. Představa je, ale pouhá možnost. Nemusí to být pravda a to i přesto, že je to pravděpodobné. Možná bych si prošel mnohými nesnázemi, ale měl bych to za sebou. Přehnal jsem to. Mám strach z toho, že mě to teprve čeká. Neměla by to být úplně pravda, ale stát se to může. Stále mám sklon, vzdalovat se svým citům a potřebám. Nedivím se tomu. Moje city jsou do značné míry extrémní a impulzivní. Dospělí s rodičem mojí raději kalkul nebo nějaký dlouhodobý plán. Jsou radši, když jim něco dává smysl.

Chtěl bych volat po kompromisu, než po nebezpečných extrémech. Někdy to, ale nejde. I herectví nebo režisérství je dílem racionálního uvažování a malého kalkulu. Přesto bych to měl zkusit i to je kompromis.

Jsem závislý na pocitu radosti. Nazývám to závislostí a ne potřebou. Je to způsobeno větší citlivostí, extrémními výkyvy a celou řadou jiných nesmyslů. Asi každý (možná kromě autistů) má tuto potřebu. Záleží na míře. Má to svoje pro a proti. Zase toho můžu víc prožít. Myslím si, že jsem se s tím docela ztotožnil. Můžu více méně sestavit příčku, která ukazuje vztah tím, co ve mně může tvořit pocit radosti.

 

  1. Ženy
  2. Kamarádi
  3. Činnosti, práce, profese
  4. Vlastní hlava
  5. Hudba, tančení v klubu a podobně
  6. Drogy, léky, chemie

Nevýhoda je v tom, že jsem si někdy kolem puberty nebo spíš dřív neuvědomil, že ženské a kamarádi jsou záležitosti pocitů a ne nějakých plánů. Nakonec to samé platí ve větší míře i o práci, protože potřebuju fungovat někde v interakci s lidmi. Na získávání pocitu štěstí z vlastní hlavy jsem závislý pravděpodobně už od dětství. Ono to skutečně jde, pokud si nepřipouštím minulost a vyzvedávám představy o své budoucnosti. Pokud dodržuju, celou řadu vychytralých pravidel, může to být poměrně stabilním příjmem. Ale teorie všeho ukázala dost jasně, jaké jsou maximální možnosti. Po nějaké době se mi to může vrátit v podobě bludu a tím byla teorie nepřímé nevědomosti. Pravdou je, že se s tím dá i dlouhodobě přežít celá řada životních nesnází. Je to dost drsná půjčka a myslím si, že to můžu přirovnat k drogám a to i přesto, že jsem nikdy na ničem nebyl závislý a že tím pádem na to nemám právo. Když jsem přišel na neurotické oddělení a snažil jsem se nepřemýšlet, tak jsem se třásl. Pomáhá mi i jakési zatřepání hlavou, které je možné při myšlenkovém napětí a pomáhá mi to i při apatii, ale to musím tou hlavou třást poměrně dlouho. Já si myslím, že to může být jakási simulace epileptického záchvatu. Uvolní mě to a nepamatuji si příliš na, co jsem přemýšlel nebo vím, že jsem nad něčím přemýšlel a vím, že bych to dostal zase zpátky, ale říkám si, že by to asi nebylo zrovna supr kůl. Vidím, proti odrazu ze slunce nějaké žluté fleky, takže asi to má nějaké negativní účinky. Není to až tak důležité, protože více méně vím, jak se s tím vypořádat. Stačí mít klid ve vědomí a po nějakém čase je to v pořádku. Nemám problém s tím se tomu bránit. Mám problém to odhalit. Přichází to, tak nenápadně a pořád stejným způsobem. Po teorii všeho už snad mám dostatečný argument, abych to posla do hajzlu. Jen se k tomu vracím a asi se k tomu vždycky vracet budu. Jeden týpek z léčebny říkal, že ano je vyléčený z drog, ale je pouze abstinující feťák a feťákem bude vždycky. Řekl to s takovým nadhledem, až mi z toho zamrazilo, protože i když vím, že to tak může být i u mě, nesedí to do mojí povahy. Já nemám rád, když je něco, takhle, na pořád. Obzvlášť když k tomu mám a budu mít neustálý přístup.  Podle povahy bych byl radši s tím jednou skoncoval, vyléčil se a zapomněl na to.  Jenomže reálně to asi bude přesně na opak, ve chvíli, kdy na to zapomenu, se do toho zase dostanu. To mě děsí. Smůla. Dobře mi tak. Chtěl jsem něco navíc, tak teď to mám. Vytvořil jsem ze sebe úspěšného závisláka na určitém druhu uvažování. To je smůla (ironicky). Jde o to, abych si na to dával pozor a nečekal, že mi v tom někdo pomůže. Měl bych se vysrat na sračky v hlavě a jít mezi lidi najít si nějaké kamarády a třeba si i nějakou tu ženskou.

Nasrat. Já jdu dál.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Schreiber | sobota 6.7.2013 11:30 | karma článku: 5,37 | přečteno: 267x
  • Další články autora

Martin Schreiber

Nemůžeš se znovu narodit, ale odpustit ano

Vypadá to, že znovu a znovu opakuji své myšlenky. Nelze se dostat dál než před práh obávaných futer pravdy. Dveře tam nejsou. Byly dávno vykopnuty, protože jsem neměl pokoru vzít za kliku a spořádaně otevřít a říct dobrý den.

17.1.2015 v 21:15 | Karma: 7,01 | Přečteno: 446x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Parketa

Nemám příliš mnoho možností. Snad jen volný tok myšlenek. Mohu psát na klávesnici, toužit po slávě uznání, respektu. Cokoliv co bych si mohl přát se mi ztrácí. Mám mnoho představ a cílů. Většina z nich nevychází z mého nitra. Nic z toho nesouvisí s mými pocity. Hledám jednoduchá řešení, která by mi mohla rychle pomoci. Je to však jen moje iluze. Nic víc než strach.

23.10.2014 v 16:59 | Karma: 3,76 | Přečteno: 197x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Mylná představa

Čas od času si připadám, jako pouhá existence. Nicotná tečka připojená k mnoha nepřeberným přístrojům a jiným zařízením. Všechno kolem pípá, sviští, řinčí a čeká, až někdo přijde a dotkne se tlačítka - vyhodnotit. Pro všechny ty záznamy existují mnohá vysvětlení a většinou se s nimi lze ztotožnit a můžeme je prohlásit za probádané. Není čas. Přicházejí nové a nové údaje. Důležitá je aktuálnost.

1.10.2014 v 19:59 | Karma: 7,06 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Martin Schreiber

Znovu studentem

Letošní školní rok pro mě znamená mnohé. Nejen že mě čeká dosud nejrozsáhlejší zkouška v podobě maturitního testu, ale především volba dalšího životního směřování. S gymnáziem na krku bych bez vysoké školy, měl jen příliš mnoho možností, které by se mi pravděpodobně nikdy nesplnily. Stal bych se totiž univerzální „chytrolínem“ na lavičce úřadu práce. Okusoval bych zdi v naději, že si mě jednoho dne někdo všimne.

6.9.2014 v 22:53 | Karma: 4,74 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ostatní

Martin Schreiber

Nechci dospět. Chci stále zůstat naivní a krásný!

Chtěl bych zase znovu vrátit do věku, kdy mi bylo tak šest nebo sedm. Postavil bych si nějaké hrady na pískovišti. Podíval bych se v sobotu ráno na pohádky a měl bych to v piči. Byl bych spokojený sám ze sebou a byl bych šťastný.

27.8.2014 v 23:14 | Karma: 8,68 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Partneři z Francie vsadili každý sám podobná čísla, miliony vyhráli oba

17. května 2024  8:25

Jako o mimořádně vzácném případu hovoří experti o výhře ve francouzské loterii, ve které uspěli muž...

Vypadá to jako plakát k hororu. Brity vyděsil rudý portrét Karla III.

17. května 2024  8:16

Značnou pozornost vzbudil portrét, který si nechal vyrobit britský panovník Karel III. Dílo malíře...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  8:13

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Americkým Houstonem se prohnala mohutná bouře, vyžádala si čtyři oběti

17. května 2024  8:09

Nejméně čtyři lidé přišli o život při silných bouřkách, které se ve čtvrtek přehnaly přes město...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 270x
Každý občas narazí, ale jde o to jakou rychlostí a s kým.  

Seznam rubrik